Sunday, September 29, 2013

Alfalfa Complex ~ Formulasi Shaklee Signature

As-Salam mommies..
Happy Sunday!!
Happy cooking!! Happy cleaning!!
Happy time with your beloved family o_O


Dihari Ahad yang tenang ni, saya nak share dengan ibu2 dan wanita2 diluar sana tentang produk terlaris dari Shaklee..

ALFALFA COMPLEX

Apa itu Alfalfa??

(Sumber: Majalah Kesehatan)

Alfalfa atau nama saintifiknya, Medicago sativa.L adalah tumbuhan dari keluarga kacang polong (Fabaceae). Tumbuhan ini adalah legum hijau abadi (evergreen), yang biasanya berumur hingga 4-8 tahun tetapi dapat hidup lebih dari dua puluh tahun, tergantung pada varietas dan iklim. Tumbuhan ini dapat mencapai ketinggian satu meter dan memiliki sistem perakaran yang dalam, kadang-kadang menghujam sampai lebih dari 15 meter. Hal ini membuatnya sangat tangguh, terutama terhadap kekeringan.

Kelebihan akar alfalfa yang mampu menghujam kedasar tanah membuatnya kaya dengan pelbagai mineral dan mikronutrien termasuk kalsium, magnesium, fosforus, kalium, dan besi serta vitamin A, B, C dan K.

Selain itu, daun alfalfa juga mengandungi klorofil yang mempunyai 4x kandungan klorofil berbanding tumbuhan lain. Klorofil yang terdapat didaun alfalfa mampu bertindak sebagai pembersih dalam tubuh, pembentuk sel darah, pengatur keseimbangan asambasa tubuh, peningkat daya tahan, serta pengganti sel yang rosak.

Secara general, selain klorofil, alfafa juga dilengkapi 15 jenis mineral, 10 jenis vitamin, 8 jenis enzim serta fiber. Jadi, tidak hairanlah jika alfalfa dikatakan sebagai raja segala tumbuhan dan herba.

Apa istimewa Alfalfa Complex?

Alfalfa Concentrate & Powder (natural) are made from premium alfalfa leaves in California under carefully controlled conditions. After being harvested, alfalfa plant cuttings are dried in the sun and open air. The leaves are separated from the stems and milled into a fine, green powder or concentrated under special conditions. Alfalfa leaves are a natural source of the plant pigment, chrolophyll and the mineral magnesium. Also present are trace amounts of iron, zinc, boron



Enzim-enzim yang terdapat dalam Alfalfa dipercayai mampu membantu sistem penghadaman, pencernaan, flatulence (kembung perut) dan juga abdominal discomfort (memulas perut).

Keflatulenan atau flatulens merupakan kehadiran sebatian gas dalam saluran pencernaan mamalia yang merupakan hasil sampingan proses pencernaan. Campuran gas sedemikian dikenali sebagai kentut, dan dibebaskan melalui dubur..
(Sumber: Wikipedia)

Selain itu, klorofil pada daun alfalfa pula dijangka mampu membantu masalah gastrik, eczema, anemia, sembelit dan juga badan/nafas/kaki berbau. Lain2 keistimewaan alfalfa adalah termasuk meneutralkan asid dalam badan, merawat masalah keputihan pada wanita, serta bertindak sebagai galactagouge dimana ianya dapat membantu merangsang pengeluaran susu bagi ibu yang menyusukan anak.

**Caution
SLE patient tidak boleh mengambil alfalfa
Ibu menyusu kepada anak G6PD tidak digalakkan ambil alfalfa

**Disclaimer
This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases. This product is just a supplement to help you stay healthy.


Sekiranya anda berminat dengan Alfalfa Complex, sila dapatkan maklumat lanjut dari kami..

INGAT!! Saya sedia membantu!!


Menarik tak? Apa ditunggu lagi?? o_O

Whatsapp nombor saya seperti diatas..tak kisahlah samada anda mahu...

~ beli barangan Shaklee melalui saya; atau
~ daftar sebagai ahli baru SID seperti kami2 ni..

Just contact me ok!! INGAT..INGAT..INGAT o_O

Thank you!!

No comments:

Post a Comment

Jom Join Nuffnang