Sunday, September 29, 2013

Alfalfa Complex ~ Formulasi Shaklee Signature

As-Salam mommies..
Happy Sunday!!
Happy cooking!! Happy cleaning!!
Happy time with your beloved family o_O


Dihari Ahad yang tenang ni, saya nak share dengan ibu2 dan wanita2 diluar sana tentang produk terlaris dari Shaklee..

ALFALFA COMPLEX

Apa itu Alfalfa??

(Sumber: Majalah Kesehatan)

Alfalfa atau nama saintifiknya, Medicago sativa.L adalah tumbuhan dari keluarga kacang polong (Fabaceae). Tumbuhan ini adalah legum hijau abadi (evergreen), yang biasanya berumur hingga 4-8 tahun tetapi dapat hidup lebih dari dua puluh tahun, tergantung pada varietas dan iklim. Tumbuhan ini dapat mencapai ketinggian satu meter dan memiliki sistem perakaran yang dalam, kadang-kadang menghujam sampai lebih dari 15 meter. Hal ini membuatnya sangat tangguh, terutama terhadap kekeringan.

Kelebihan akar alfalfa yang mampu menghujam kedasar tanah membuatnya kaya dengan pelbagai mineral dan mikronutrien termasuk kalsium, magnesium, fosforus, kalium, dan besi serta vitamin A, B, C dan K.

Selain itu, daun alfalfa juga mengandungi klorofil yang mempunyai 4x kandungan klorofil berbanding tumbuhan lain. Klorofil yang terdapat didaun alfalfa mampu bertindak sebagai pembersih dalam tubuh, pembentuk sel darah, pengatur keseimbangan asambasa tubuh, peningkat daya tahan, serta pengganti sel yang rosak.

Secara general, selain klorofil, alfafa juga dilengkapi 15 jenis mineral, 10 jenis vitamin, 8 jenis enzim serta fiber. Jadi, tidak hairanlah jika alfalfa dikatakan sebagai raja segala tumbuhan dan herba.

Apa istimewa Alfalfa Complex?

Alfalfa Concentrate & Powder (natural) are made from premium alfalfa leaves in California under carefully controlled conditions. After being harvested, alfalfa plant cuttings are dried in the sun and open air. The leaves are separated from the stems and milled into a fine, green powder or concentrated under special conditions. Alfalfa leaves are a natural source of the plant pigment, chrolophyll and the mineral magnesium. Also present are trace amounts of iron, zinc, boron



Enzim-enzim yang terdapat dalam Alfalfa dipercayai mampu membantu sistem penghadaman, pencernaan, flatulence (kembung perut) dan juga abdominal discomfort (memulas perut).

Keflatulenan atau flatulens merupakan kehadiran sebatian gas dalam saluran pencernaan mamalia yang merupakan hasil sampingan proses pencernaan. Campuran gas sedemikian dikenali sebagai kentut, dan dibebaskan melalui dubur..
(Sumber: Wikipedia)

Selain itu, klorofil pada daun alfalfa pula dijangka mampu membantu masalah gastrik, eczema, anemia, sembelit dan juga badan/nafas/kaki berbau. Lain2 keistimewaan alfalfa adalah termasuk meneutralkan asid dalam badan, merawat masalah keputihan pada wanita, serta bertindak sebagai galactagouge dimana ianya dapat membantu merangsang pengeluaran susu bagi ibu yang menyusukan anak.

**Caution
SLE patient tidak boleh mengambil alfalfa
Ibu menyusu kepada anak G6PD tidak digalakkan ambil alfalfa

**Disclaimer
This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases. This product is just a supplement to help you stay healthy.


Sekiranya anda berminat dengan Alfalfa Complex, sila dapatkan maklumat lanjut dari kami..

INGAT!! Saya sedia membantu!!


Menarik tak? Apa ditunggu lagi?? o_O

Whatsapp nombor saya seperti diatas..tak kisahlah samada anda mahu...

~ beli barangan Shaklee melalui saya; atau
~ daftar sebagai ahli baru SID seperti kami2 ni..

Just contact me ok!! INGAT..INGAT..INGAT o_O

Thank you!!

Saturday, September 28, 2013

Energizing Your Life With ESP!! Ibu Suka, Zahrah Gembira!!

As-Salam mommies!!
Happy working at home!! o_O


Semoga anda bertenaga untuk buat kerja2 dirumah yer..anda perlukan bantuan saya??? Sorry, saya pun banyak keje..hihi..

TAPI!!! Saya boleh bantu anda dengan cara lain..

Ahhha!! Macam mana tu??? Mari..mari..mari..bersama saya bertenaga dengan ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)!!


Tahukah anda bahawa ESP ini adalah produk terlaris dari Shaklee???
Tahukah anda kenapa anda perlu ambil ESP???
Tahukah anda bahawa soya dari Shaklee lebih baik dari soya-soya lain???

Mari saya share dengan anda!!

Sumber Protein yang berkualiti tinggi
Sebagai seorang manusia normal, tubuh kita memerlukan sumber protein yang mencukupi bagi membantu memelihara otot dan menghasilkan hormon dalam badan. Dengan ESP, kandungan 14gm protein dalam setiap hidangan telah dihasilkan daripada kacang soya yang berkualiti tinggi dan dapat membantu anda untuk mendapatkan diet yang sihat..

Apa beza kualiti soya ESP & soya lain2??

Protein soya dari Shaklee diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein. Protein soya yang digunakan juga merupakan soya Non-GMO (Non Genetically Modified Organism) yang sama sekali tidak melalui proses pengubahsuaian genetik. Pernahkah anda dengar tentang kata2 soya tak bagus untuk kesihatan... Yer, saya juga pernah dengar, dan saya memang bukan penggemar soya.

Kenapa????

"...A genetically modified organism (GMO) is an organism whose genetic material has been altered using genetic engineering techniques. Organisms that have been genetically modified include micro-organisms such as bacteria and yeast, insects, plants, fish, and mammals. GMOs are the source of genetically modified foods, and are also widely used in scientific research and to produce goods other than food..."
(Sumber: Wikipedia)

"...Proses GMO ini menggabungkan DNA dari spesis berlainan, menghasilkan kombinasi tanaman, haiwan, bakteria dan genetic viral yang tidak stabil yang tidak boleh berlaku dalam sifat semulajadi sesuatu unsur dimana ianya juga boleh mengangu fungsi-fungsi genetik lain yang boleh menyebabkan toksin dan alahan dalam makanan/tanaman tersebut..."
(Sumber: Blog E-Sihat)

Apa yang boleh saya simpulkan, jika sumber makanan anda melalui proses GMO ini, maka ianya perlu dielakkan bagi mengelakkan kesan2 negatif yang tidak diingini..

Tetapi dengan ESP, saya yakin akan kualiti dan kesedapannye.. PASTI!!

Berbeza dengan ESP, ianya pasti adalah dari sumber NonGMO soy protein yang selamat untuk diambil dalam harian anda..rasa soyanya yang diperisakan dengan vanilla memang sedap diminum sejuk..PERCAYALAH!!

See!!!

Asid amino yang mencukupi
Jika anda tidak tahu, sebenarnya Protein terdiri daripada rangkaian asid amino. Asid amino perlu bagi membantu proses sintesis protein. Asid amino akan membantu kita mendapatkan protein yang kita ambil didalam diet harian. Terdapat dua jenis asid amino, iaitu asid amino perlu (essential) dan asid amino tak peru (nonessential). Jenis asid amino nonessential bukan bermaksud tidak diperlukan, tetapi ia dapat dihasilkan dibadan kita melalui pemakanan yang diambil. Manakala, essential asid amino pula memerlukan sumber lain dari luar bagi penghasilannya. Antara 3 jenis asid amino essential yang sangat penting pada otot ialah valine, leucine dan isoleucine. Dengan ESP, anda boleh mendapat kesemua 9 asid amino essential yang diperlukan oleh badan.. Bagus kan??

Lihat!! Ada 9 asid amino perlu disitu..

Rendah Lemak & Zero Kolesterol
Protein boleh diperoleh dari daging, ikan, telur, dan produk susu. Selain memperhatikan kandungan proteinnya, kita juga harus melihat kandungan lemak didalam sumber tersebut. Daging sebagai contoh, merupakan sumber protein, tapi juga menyumbang lemak yang cukup tinggi untuk tubuh. Oleh itu, pastikan Protein yang anda ambil adalah baik dan mengandung lemak yang sedikit seperti yang terdapat pada ikan salmon dan tuna. Namun, dengan ESP, ia mengandungi hanya 0.5g lemak equivalent to 2% from total of 25g per serving. Dengan ESP juga, anda tidak perlu bersusah utk masak sepertimana salmon/tuna itu (nutrisi akan berkurang saat ia dimasak). ESP sedap diminum hanya dengan air sejuk atau air kosong..

Shake well and minum!!!

Ok, that's all apa yang saya dapat kongsikan tentang kebaikan mengambil ESP sebagai supplement food anda..saya yang dulunya tidak gemar soya, tetapi sekarang ni dah menjadi minuman harian ketika otw pulang dari kerja..

Kenapa saya ambil ketika pulang dari kerja??? Sebabnya...

Saya memang ada masalah jenis sentiasa pening & loya kalau naik kereta (means jadi penumpang la).. Dulu2 saya memang akan tido kalau start naik keta, just utk taknak rasa pening & loya tu..tak kiralah time preggy ke tak..since ada si kecik Zahrah, memang susah nak tido dlm kereta, so saya ambil langkah mengunyah pulak..tapi masalahnya tetap sama..just dapat lupakan sikit rasa pening bila mengunyah tu..once mknn abes, still pening balik..uwaaa..tapi memang itulah masalah saya..sejak saya start consume ESP, rasa pening memang berkurang..sebabnya ESP bagi saya rasa kenyang sepanjang dalam perjalanan..so pening pun berkurang.. Alhamdulillah..

Antara sebab2 lain kenapa anda perlu ambil ESP juga seperti dibawah:


Jika anda:
(a) sering kelaparan tetapi mahu diet..inilah solusinya...
(b) sedang hamil dan mahukan kesihatan diri dan bayi sentiasa terjaga..cubalah dengannya...
(c) mencari2 solusi untuk menambahkan susu badan untuk anak anda..ESP la jawapannya...

Anda boleh cuba..belum cuba belum tahu kan..
Dapatkan maklumat selebihnya dari saya..

INGAT!! Saya sedia membantu!!


Menarik tak? Apa ditunggu lagi?? o_O

Whatsapp nombor saya seperti diatas..tak kisahlah samada anda mahu...

~ beli barangan Shaklee melalui saya; atau
~ daftar sebagai ahli baru SID seperti kami2 ni..

Just contact me ok!! INGAT..INGAT..INGAT o_O

Thank you!!

Friday, September 27, 2013

Kenapa Anda Perlu Supplement???

As-Salam ladies
Happy weekend!!


Semoga kalian semua berada dalam keadaan yang sihat walafiat..in shaa Allah.. Saya skrg ni baru sahaja lepas fasa selsema..skrg masuk fasa batuk2 pulak..tapi Alhamdulillah masih dapat jalani kehidupan harian..
Saat diri dilanda kesakitan, saya sempat berfikir, adakah saya terlalu mengabaikan kesihatan sehingga sering dilanda sakit..atau dosa saya terlalu banyak hingga tak terbayar dengan nikmat sakit yang Allah kurniakan.. Wallahu'alam..hanya Dia Yang Maha Mengetahui..

Walau apapun, kita sebagai manusia, selagi mampu, perlu berusaha..usaha ke arah kebaikan.. Amin.. Dengan izin Dia juga, saya terbaca artikel yang dikongsi oleh rakan di FB berkaitan sebab2 kenapa kita perlu supplement disamping mengambil pemakanan yang sihat..sangat menarik utk dibaca dan dikongsi..

So, ini yang dapat saya simpulkan utk kalian fikirkan..

(Sumber : FB Dr. Marlinda & Future Wellness Team)

Sebab #1 - Kita banyak makan tapi still tak cukup zat
Yer, saya setuju dengan pendapat mereka..memang kita tak pernah dengar berita di Malaysia tentang kematian disebabkan kebuluran (kalau ada, sila maafkan saya..its my bad)..tetapi pernah tak kita dengar org meninggal sebab sakit kronik? Diabetes..serangan jantung dll.. Pernah kan?? Malah selalu rasanya..itu bermakna, apa yang kita makan sebenarnya masih belum cukup khasiat & zat..malah terlebih darisegi kolesterol dan lemak.. Subhanallah..

Makanya, kita masih perlukan vitamin-vitamin serta supplements tambahan bagi memastikan kandungan zat dibadan mencukupi..

Sebab #2 - Zat dalam tanah yang sedang berkurangan
Tentu anda terfikir apa kaitan dengan pemakanan manusia? Tahukah anda berapa kali tanaman diracun utk memastikan ia tidak mati.. Adakah lebihan racun akan menyerap kedalam tumbuhan tersebut? Terganggukah kandungan zat tumbuhan tersebut?? Wallahu'alam..

Sedarkah anda yang kita selalu kata..

"dah makan sayur dan buah..sepatutnya ok la, tapi kenapa masih sakit?"

Baguslah kalau kita mahu mkn sayur/buah..tapi tahukah kita yang sekarang ni kita hanya lebih pentingkn kuantiti dari kualiti? Saya bersetuju dengan mereka..malah saya pernah lihat bagaimana kualiti buah epal yang dibeli oleh rakan sekerja..bayangkan dikulit buah epal itu, apabila dikikis, terlerai "hakisan" seperti lilin (sorry, ayat tunggang langgang)..huhu.. Masha Allah..takut nak makan epal lepas tu..bagaimana pula dengan aktiviti GMO yang dilakukan terhadap tumbuhan? Nanti saya akan share berkenaan isu ini kemudian yer..

Oleh itu, pemilihan makanan yang berasal dari sumber yang baik adalah sangat penting..

Sebab #3 - Industri makanan terproses yang berleluasa
Anda suka jajan?? Saya juga suka makan jajan..malah anak saya sekecil 1y8m tu pun dah pandai makan jajan..begitulah pengaruhnya jajan didalam industri pemakanan sekarang..malah anak2 sekarang lagi gemar mkn jajan dr makan nasi..betul tak? Sejauh mana khasiat yang ada pada jajan, kita pun tak pasti..tapi apa yg saya pasti, memang mknn seumpama jajan atau cekedis tu memang kekurangan zat..walaupun 'diorg' ada claim kandungan zat didalam jajan tu..so, fikir2kan o_O

Sebab #4 & #5 - Proses penyimpanan & penghantaran makanan, serta cara penyimpanan makanan dirumah
Dapatkah anda pastikan berapa lama makanan2 mentah yang kita beli telah mula diproses? Bilakah ayam yg kita beli telah disembelih..pastinya itu diluar pengetahuan kita..ditambah dengan bahan pengawet didalam makanan segera..keaslian makanan itu sendiri telah dicampuradukkan..
Selain itu, berapa lama pulak kita simpan makanan yang dibeli didalam rumah..masih kekalkah segala zat2 dalam makanan itu..tepuk dada tanya selera..huhu..

Sebab #6 - Pencemaran alam sekitar
Adakah anda rasa terseksa ketika kita dilanda jerebu tempoh hari?? Sangat terseksa kan..sy yakin kita sangat2 terasa 'sesak' ketika itu..sedarkah kita ketika itu kita masih ambil mknn diluar w/pun keadaan sgt teruk..kemana perginya mknn yang tercemar tu pergi kalau bukan kedalam bdn kita??? Huhu.. Sekarang dah tak jerebu..tapi anda pasti ke keadaan diluar sana sangat bersih? Takkanlah kita nak duduk kat Pergunungan Himalaya kan, bak kata admin tu.. Fikir2kan...

Jika anda mampu hidup dipersekitaran zero pencemaran, mungkin anda tidak perlukan supplement.. Mungkin!!

Sebab #7 - Pengumpulan toksin dlm binatang yang kita makan
Ikan dilautan dicemari..ayam & lembu didaratan disuntik..selamatkah kita jika mknn yang kita makan telah dicemari.. Wallahu'alam..tapi takkan kita tak nak makan kan? Macam mana nak dapat sumber zat kalau mknn2 itu kita tak makan..peningkan?

Mungkin supplements mampu membantu membuang toksin2 yang banyak didalam badan kita..

Sebab #8 - Energy pollution
Radiasi dimana-mana..sel-sel dalm tubuh kita pastinya tertedah kepada pelbagai permasalahan..huhu..too bad!!

Sebab #9 - Stress
Naik kereta jem ke ofis --> kita stress!!
Kerja diofis banyak --> kita bertambah stress!!
Bosan diofis takde keja pun --> kita stress jugak!!
Balik rumah bersepah sana sini --> kita stress lagi!!
Nak tido tp jiran sibuk bertukang --> kita stress sgt!!

So, bila masa kita tak stress?? Bila kita sihat, org keliling kita sihat..semua senyum & gembira..itulah masanya kita tak stress.. Tapi selalu ke kita berada pada situasi itu??

Sebab #10 - Merokok / Alkohol
Walaupun sediamaklum akan ketidakbaikan rokok & alkohol..apa yang boleh kita buat lagi..hanya mampu berkongsi apa yang baik dan tidak..keputusan ditangan anda.. Tahukah anda, merokok mampu menghapuskan segala zat didalam badan??

1 btg rokok ~ hapuskan 250mg vitamin c
Kalau 10 btg rokok??

Makanya, bak kata admin, makanlah limau sekali dgn kulit utk cover balik vitamin yang dah hilang :'( Mampu ke?

Kalau tak, mungkin anda perlukan supplements, bukan sahaja utk mengembalikan vitamin dibadan anda, malah mungkin mampu menjauhkan anda dari menjadi perokok tegar..

Sebab #11 - Sistem penghadaman yang tidak baik
Selalu terjadi gastrik, sembelit, masalah usus? Kembung perut..kentut2 bergas??hihihi..kelakar kan?? Tapi bila masalah2 tu mengganggu penyerapan zat kebadan anda, kelakar ke? Tak kan? Apa gunanya makanan berkhasiat kalau tak dapat diserap? Betul tak??

Ambillah supplements, kerana ianya mungkin dapat membantu anda..usaha tangga kejayaan!!

Sebab #12 & #13 - Pengambilan ubat-ubatan serta Golongan tertentu
Jika anda mengambil ubat2 tertentu untuk masalah tertentu, anda mungkin perlu mengambil supplements lain bagi membantu meningkatkan kesan ubatan tersebut..begitukah?

Begitu juga dengan mereka2 yang tergolong dikalangan group tertentu..breastfeeding, pregnancy, chronic disorder/disease.. Supplements mungkin dapat membantu anda menjadi lebih sihat dan cergas..serta ceria dihari-hari anda.. In shaa Allah..

Tapi pastikan anda mendapat konsultasi yang sebaiknya yer..

Adakah anda merasakan artikel yang saya share serta elaborate diatas ada kebenarannya???
Jika ya, anda seharusnya fikir apakah supplements tambahan yang anda perlukan...

.....................
.....................
.....................

Masih mencari-cari supplement tersebut?? Jangan risau.. Kami sedia membantu dengan berkongsi pengalaman kami serta rakan2 kami.. Sharing is caring.. And we always care for a good health..

Ingat..jangan malu, jangan segan..boleh bawak bincang!!
Ingat..ingat..ingat!!!

Dapatkan maklumat selebihnya dari saya..
INGAT!! Saya sedia membantu!!


Whatsapp nombor saya seperti diatas..
Just contact me ok!!

INGAT..INGAT..INGAT o_O

Thank you!!

Friday, September 20, 2013

Meal Shakes ~ Zahrah Pun Suka!!

As-salam ladies!!
Happy weekend!!

Seperti biasalah, dah jumaat baru boleh start berbizzzzz kan??? So, this time around, let me share with uols on...

SHAKLEE MEAL SHAKES FRENCH VANILLA!!

Fuyyo, nama pun dah hebat kan? Rasa apatah lagi?? Yummylicious ok..my Zahrah pun suka..

Inilah dia, idaman hati cik kak Zahrah!!


Boleh diminum bersama air kegemaran anak2 anda..freshmilk..milo..dan lain2..ditambah pulak dgn kokocrunch or honey star..konfem ayah n ibu dia akan tumpang sekaki..tapi ingat!!! Jangan terlebih sukatan..Ingat..ingat..ingat o_O


Dapatkan maklumat selebihnya dari saya..
INGAT!! Saya sedia membantu!!


Menarik tak? Apa ditunggu lagi?? o_O

Whatsapp nombor saya seperti diatas..tak kisahlah samada anda mahu...

~ beli barangan Shaklee melalui saya; atau
~ daftar sebagai ahli baru SID seperti kami2 ni..

Just contact me ok!! INGAT..INGAT..INGAT o_O

Thank you!!

Sunday, September 15, 2013

PROMOTION!! Autumz Manual Breastpump Packages!!

As-salam ladies!!
Happy shopping!!
Happy weekend!!

Selamat Hari Malaysia!!


Dengan rasa gembiranya, saya ingin umumkan promosi seterusnya..khas untuk ibu2 dan bakal ibu diluar sana..

Autumz Manual Breastpump Packages!!

(a) Premium Package @ RM440.70


Harga biasa - RM518.50
Penjimatan sebanyak 15%!!

(b) Standard Package @ RM249.60


Harga biasa - RM293.60
Penjimatan sebanyak 15%

(c) Basic Package @ RM143.50


Harga biasa - RM168.80
Penjimatan sebanyak 15%

Anda boleh dapatkan item-item didalam pakej diatas dengan harga promosi kami selagi stok masih ada..

Info berkenaan produk seperti dibawah (harga yang tertera digambar adalah harga biasa):

(1) Autumz Joy Manual Breastpump

(2) Autumnz Stereliser + Home & Car Warmer

(3) Autumnz Breastmilk Storage Bottles - White Clear


(4) Autumnz Breastmilk Storage Bag - 25bags

(5) Autumnz Reuseable Ice Pack - 3pcs

(6) Autumnz Posh Cooler Bag

(7) Autumnz Fun Foldaway Cooler bag
(details di SINI yer)

(8) Autumnz Nursing Bra

(9) Buku Panduan Penyusuan

Menarik tak? Apa ditunggu lagi?? o_O

Untuk tempahan, sila ke Order Form kami yer..atau boleh whatsapp/sms ke 0133184237 untuk maklumat lanjut ;-)

Thank you!!

Saturday, September 14, 2013

Baby Bean and Toys Rack

As-salam ladies!!
Happy shopping!!

Macam mana dengan hari Sabtu anda? Ok? Banyak plan? Mesti banyak wedding kan? Kalau ada jemputan tu, haruslah pergi kan..tapi sambil2 bersiap or otw nak ke mana2 tu, bolehlah singgah2 intai2 barang baru yang saya nak war-warkan ni..

Dibawakan khas untuk anak2 anda :-)

BABY BEAN ~ Restock & Pre-Order ~

For ready stock Baby Beanbag, kami ada 7 design yang berbeza..semua hanya RM150.00 each..exclude postage yer..let's check it out!!

~left to right~
White Green ~ Green ~ Car Red
Stripe Blue ~ Stripe Pink ~ Flower Pink
Fish Blue


Untuk 3 design dibawah, kami perlu pre-order yer..kalau tertarik dgn design, bolehlah buat order yer :-) Harga masih sama RM150.00 tidak termasuk postage..

~top to bottom~
Blue Polkadot ~ Red Polkadot ~ Red Pink

*** INFO ***

A beanbag, which thanks to the swappable covers grows with your child from newborn to school age.

Both soft velvet covers are removable with Goretex water proof backing for any little accidents, making them fully breathable, warm in winter and cool in summer. The seat cover without a harness is included and can be swapped to the beanbag when your child no longer needs the security of a harness.

The beanbag filling offers supreme comfort by moulding around your baby’s body to make them secure and content. It also allows you to change the elevation of your child’s seating position so you can lie them down for snoozes and sit them up for feeds and interaction.


************************

TOYS RACK

Mainan anak2 anda terlalu banyak & tak terurus?? Bersepah-sepah? Tak larat nak kemas?? Ini penyelesaiannye..
~ Giraffe Rack ~
Hanya RM180.00 seunit..anda mampu dapat keselesaaan dan sedap mata memandang o_O

*** INFO ***

Usage: Holds books, toys, arts and crafts, blankets, etc..

Features:
- Removable containers for quick and easy clean up
- Helps develop organization skills
- Rack measurement: L83 x W30 x H80cm
- Storage container measurement: 29 x 20 x 13cm
- Weight: 9kg
- Material: Wooden rack & plastic containers

Rack Colors - Blue
Plastic Container/Bin Colors - Blue/Red/Yellow/Green


************************

~ Mickey Rack & Minnie Rack ~
Hanya RM199.00 untuk seunit rak yang comel dan useful ini..cantik menarik da bomb!! :-)

*** INFO ***

With its seven bright and cheerful boxes, this toy storage rack is the perfect addition to any bedroom or playroom. Mums love this storage solution because every toy has its own proper home in the rack, while kids are happy because they can easily get to their favourite toys.

Rack Dimemsion:
82cm (W) x 80cm (H) x 30cm (D)

Bin Dimension:
30cm (W) x 13cm(H) x 20cm (D)- 6 pcs
50cm (W) x 13cm(H) x 20cm (D) - 1 pc


************************

Menarik tak? Apa ditunggu lagi?? o_O

Ingat!! Promosi Merdeka 2013 masih berjalan sehingga 16 September 2013..dengan pembelian lebih dari satu barang dari ZNI Selections, anda layak untuk PENGHANTARAN PERCUMA!! Yeayyy!!

Untuk tempahan, sila ke Order Form kami yer..atau boleh whatsapp/sms ke 0133184237 jika telah/ingin membuat tempahan ;-)

Thank you!!

Friday, September 13, 2013

Kenapa SHAKLEE??

As-salam ladies!!
Happy weekend!!

Alhamdulillah..hari Jumaat sudah..masa untuk berehat dari kerja2 ofis..and time to punch-in my biz-time..hoyyeah o_O

First and foremost, let me share with you..
WHY I CHOSE TO BE SID?????

KENAPA?? KENAPA?? KENAPA??


So, inilah sebabnye!!!


YES!! YES!! ONLY 2 REASONS!!!

TAPI!!!!

Dengan 2 sebab itu sahaja, in shaa Allah akan berkembang menjadi sebab-musabab yang lain.. Ahhha!! Kenapa?? Tak percaya????hehe o_O

Baiklah..macam ni...
Sebab pertama saya decide nak mendaftarkan diri pada mulanya memang hanya untuk mendapatkan harga ahli.. Yer, harga ahli semata-mata..

Bayangkan, yuran pendaftaran hanya RM65 untuk anda dapatkan starter kit dr SHAKLEE..segala maklumat berkenaan produk ada disediakan..
Once uols baca info2 yang disediakan, saya yakin akan terdetik difikiran anda "macam menarik je kalau nak try biznez dgn Shaklee..hmmmm"

Nampak tak??? Nampak tak??? Terus anda dapat sebab kedua kenapa anda nak joint sebagai SID kan??? Kan??? Kan???

Untuk start bisnes apa yang diperlukan?? Modal?? Itu sudah pasti.. Tapi!!! Modal tak semestinya dengan mengeluarkan duit kan??? Yang penting, anda kena ada "MODAL RAJIN!! Yer, anda hanya perlu rajin..

~ rajin baca info2 berkaitan produk..
~ rajin baca testimonial rakan2 SID..
~ rajin share pengalaman rakan2 SID..

INGAT!! Yang penting rajin..
Jika rakan2 anda berminat dengan perkongsian anda, dan berminat untuk mencuba, ahhha..disitulah bermula segala kepuasan..tapi INGAT JUGA!! Jangan putus asa!! Usaha tangga kejayaan yer anak2..usaha..usaha..dan usaha.. In shaa Allah kejayaan pasti menyusul..

Dengan dua sebab asal diatas..anda boleh mendapat side-income secara sampingan..dan jika anda rajin, mungkin ia akan menjadi sumber utama pendapatan anda!! Dan jika anda rajin juga, berkemungkinan anda akan 'beranak-pinak' dengan jayanya!!

DAN PASTINYA, TIADA PAKSAAN UNTUK ANDA MENJADI SID..

Cuma fikir2kanlah..jika anda rasa ada peluang menanti anda, dan anda bersedia untuk bertindak..ayuh!! Dapatkan maklumat selebihnya dari saya..
INGAT!! Saya sedia membantu!!


Menarik tak? Apa ditunggu lagi?? o_O

Whatsapp nombor saya seperti diatas..tak kisahlah samada anda mahu...

~ 'pinjam' SID saya untuk mendapatkan belian sebagai SID; atau
~ beli barangan Shaklee melalui saya; atau
~ daftar sebagai ahli baru SID seperti kami2 ni..

Just contact me ok!! INGAT..INGAT..INGAT o_O
(jgn marah..hihi)

Thank you!!

Thursday, September 12, 2013

SHAKLEE Independent Distributor

As-salam ladies!!
Happy shopping!!

Alhamdulillah, starting end of August 2013 haritu, saya dah officially appointed as Shaklee Independent Distributor.. Yeayyyy!!!


So, nantikan entry2 berstatus kesihatan pulak yer :-)

Dan.... jangan lupe, kalau berminat nak dapatkan info berkenaan supplement kesihatan Shaklee, boleh roger2 yer..

Dan.... Kalau berminat nak berdaftar sebagai ahli, juga dialu-alukan o_O

Menarik tak? Apa ditunggu lagi?? o_O
Untuk sebarang maklumat, boleh whatsapp/sms ke nombor yang tertera diatas ;-)

Thank you!!

Jom Join Nuffnang